Friday 11 June 2010

Στο Λόφο των Μουσών








The biocommunicative approach investigates rule-governed, sign-mediated interactions of plants,
animals, fungi and bacteria. Recent investigations demonstrate that pragmatic context determines meaning of combinations of signs used in all organismic kingdoms by organisms (interorganismic) to coordinate common behaviour as well as in communication processes between cells, issues and organs of organisms (intraorganismic). The primacy of pragmatics is valid also in natural genome editing, if viruses or virus-like agents edit genetic codes of cellular host genomes.

4 comments:

xtina said...

αφιερωμένο στον τσαλαπετεινό μου
φφφφφφφ

xtina said...

http://ecogreensalonika.wordpress.com/2011/09/01/global-response-to-the-gruesome-slaughter-of-dolphins/

xtina said...

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%85%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CF%80%CF%80%CE%BF%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%9B%CE%B5%CF%85%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CE%B7

xtina said...

Μέσα στης λόχμης τις σκιές
στα τρίσβαθα του δάσους
είν'ένα λεβεντόπουλο
με τοξοτό το φρύδι
είναι και μία πέρδικα
μ'ανθρώπινη φωνούλα
"-τι θέλεις, τι αποθυμάς,
τι κυνηγάς στους ίσκιους;"
"-το δίκιο μου αποζητώ,
της άξιας γενιάς μου
μου'παν εδώ το έθαψαν
μεσ'τα ριζά των δέντρων
και μοιάζει φλόγα κόκκινη,
φωτιά που δεν εσβήνει"
"-όλο τον κόσμο γύρισες
ρουμάνια κι αγριοτόπια
για κοίτα και στα μάτια μου
και πες μου τι να βλέπεις"
"-βλέπω λιβάδι ξέφωτο
με χίλιες παπαρούνες
βλέπω και φλόγα θαυμαστή
που λάμπει μα δεν καίει"
"-το στέρνο σου είναι που κοιτώ
κι αντιφεγγάει τον ήλιο
κι έχει ψυχή στο μέσα του,
φωνή μαλαματένια"